It's the end, my friend... - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Roger Thijssen - WaarBenJij.nu It's the end, my friend... - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Roger Thijssen - WaarBenJij.nu

It's the end, my friend...

Door: Roger

Blijf op de hoogte en volg Roger

23 Maart 2015 | Nieuw Zeeland, Christchurch

21/3 Vandaag mijn rustdag. Een klein stukje met de motor naar Wharapari Beach. Het idee is om daar wat te lummelen. Maar dat is toch niks voor mij. Uiteindelijk de kustwandeling gemaakt van W. Beach via Cape Farewell naar de lighthouse, vanwaar je de landtong Farewell Spit kunt zien. Dit deel lijkt verdacht veel op de kop van een kiwi als je naar de landkaart kijkt. Verder is de dag erg relaxed in Collingwood.
22/3 Van Collingwood naar Blenheim. Ik heb geen zin in nog meer offroad en wil de SH1 nemen, anders dan had plan. Ik kan het echter niet laten toch te gaan kijken. Het lijkt toch gewoon verhard. Laten we er dan voor gaan. Fout gegokt? Uiteindelijk wordt het toch onverhard - ik denk eerst nog een stukje, maar uiteindelijk toch nog zo'n 40 km. Was behoorlijk afzien en ik moet eerlijk zeggen dat ik m toch n beetje heb geknepen. Want wat is op sommige plaatsen toch godvergeten verlaten. In Blenheim n hostel gekozen waar ik de motor ook n beetje schoon kon maken. Leek me beter bij het terugbrengen van de motor. Wat zag dat ding er uit.
23/3 De laatste etappe terug naar Chch. Relaxed. Voor Kaikoera nog wat deals van echt dichtbij gezien. Ik struikelde er bijna letterlijk over een, toen ik terug liep van het foto's maken van een paar anderen. Voor de rest heb ik de dag n Engels tintje gegeven met n verlaat Engels ontbijt als lunch en een maaltijd in n pub in Chch.
ik zie jullie binnekort weer!

  • 23 Maart 2015 - 12:04

    Marli:

    Roger, fijn dat je zo genoten hebt van je vakantie
    wij wensen je een hele goeie terugreis en tot zaterdag
    gr Marli en Peter

  • 23 Maart 2015 - 13:39

    Planvanhuub:

    Goede reis! Binnenkort maar weer samen op pad naar oorden dichterbij. En ik begrijp dat we off road kunnen :-)


  • 23 Maart 2015 - 13:49

    Ingrid:

    wat n mooie plekken Roger…!! Ben heel benieuwd naar je verhalen aan de keuken tafel…
    Goede terugreis!!

    ingrid

  • 23 Maart 2015 - 23:03

    Fenna:

    Wat een prachtige reis! En wat fijn dat we straks weer samen mogen genieten van de mooie hollandse luchten, de mistflarden over de Waal, de glooiende hellingen langs de Cuneraweg en .... natuurlijk het prachtige einddoel van onze reis ...Veenendaal. Ik heb er zin in. Jij?

  • 24 Maart 2015 - 08:23

    Ben:

    Dit moet een bijzondere ervaring zijn geweest deze reis, maar helaas voor jou zit het er nu alweer bijna op. Maak nog wat moois van de laatste dagen en voor straks een goeie vlucht terug naar huis. En dan vanaf maandag ... Maar daar hebben we het nog niet over!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roger

Actief sinds 11 Feb. 2015
Verslag gelezen: 860
Totaal aantal bezoekers 3270

Voorgaande reizen:

15 Februari 2015 - 25 Maart 2015

New-Zealand

Landen bezocht: