Op 2 wielen - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Roger Thijssen - WaarBenJij.nu Op 2 wielen - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Roger Thijssen - WaarBenJij.nu

Op 2 wielen

Door: Roger

Blijf op de hoogte en volg Roger

15 Maart 2015 | Nieuw Zeeland, Te Anau

11/3 Vandaag gaat de groep naar huis en mag ik alleen verder. Het eerste wat me te doen staat is motorschoenen kopen, want mn wandelschoenen willen niet meer. Uiteindelijk geslaagd. Vervolgens de dag door gebracht in Christchurch: de stad bekeken, n museum en de botanische tuin. Ondanks de nieuwe initiatieven zoal de nieuwe mall Re-Start hou ik toch een deprimerend gevoel over aan de stad.
12/3 Eerst de motor opgehaald. Een tegenvaller is dat er geen navigatie steun op de motor zit. Die kan dus niet mee. Moet ik 'old school' met de atlas. Dat zal in de praktijk n stuk minder makkelijk zijn. Mijn eerste tocht gaat naar Dunedin. De pinguins in Oamaru lieten zich niet zien, dan maar door nar de Moeraki Boulders. De grootste knikkers die ik ooit heb gezien. In Dunedin uiteindelijke nog een korte wandeling gedaan.
13/3 Van Dunedin naar Riverton langs de zuidkust. Nugget Point gezien en de Petrified Forrest. Hier laf n pinguïn te pitten. Je moest wel heel goed kijken om hem te zien. Uiteindelijk door een andere route over 20 km gravelweg en met een straffe bries (!) in Tivefgpn gearriveerd. Wat een dag.
14/3 Vandaag van Riverton via Te Anau n

• 15 Maart 2015 - 10:26

Peter:

Mooie reis heb je en leuk dat je in de lucht kunt gaan , en genieten vanuit de hoogte
    de wereld ziet er dan anders uit
    nog veel plezier

Groeten Marli en Peter

• 15 Maart 2015 - 18:32

Planvanhuub:

Ha Thijs!

Eindelijk is je vakantie begonnen! :-) Hoorde gisteren dat een oud collega met z'n vrouw er ook naar toe gaan. Maar dan op de motor vanaf hier. Ze hebben er een jaar voor uit getrokken. Ach, jouw plan is veel efficiënter! Hopelijk krijgen ze de plof weer aan de praat daar. Niet toevallig de dodemansknop, de jiffy of niet in de goede vrijstand..? :-)

groet!

• 15 Maart 2015 - 19:55

Evie:

Ha Roger, zijn er ook leuke vrouwen!!!

• 16 Maart 2015 - 07:57

Ben:

Hoi Roger,

Mooie verhalen joh, maar nu begin je toch ook alweer voorzichtig af te tellen. Over voorzichtig gesproken, die straffe bries waat=r je over spreekt, is dat soms de voorloper van cycloon Pam. Laten we hopen dat die voor jou niets vervelends in petto heeft!!