Passen en meten - Reisverslag uit Takaka, Nieuw Zeeland van Roger Thijssen - WaarBenJij.nu Passen en meten - Reisverslag uit Takaka, Nieuw Zeeland van Roger Thijssen - WaarBenJij.nu

Passen en meten

Door: Roger

Blijf op de hoogte en volg Roger

20 Maart 2015 | Nieuw Zeeland, Takaka

Met 1,5 dag oponthoud in te halen heb ik 2 lange dagen (in km's) gemaakt. Ik wil nl ook nog een echte rustdag inlassen.
18/3 Vandaag van Franz Josef aan de west kust, via Arthur's Pass, naar Waipara aan de oostkust. Onderweg passeer je wel 4 verschillende landschapstypen. In Waipara op n ontzettend leuke plaats geslapen. Het was n plek waar oude treinwagons, n caravan en n klein huisje stonden die als 'kamer' werden verhuurd. Ik mocht in het huisje. Ik hoorde van anderen dat de treinwagons behoorlijk koud kunnen zijn. Nog aan de praat geraakt met Rex uit Nelson, die bijna klaar was met zijn fietstocht: in 5 weken vanuit zijn woonplaats een rondje van 2000 km over het Zuidereiland.
19/3 Vandaag weer terug gereden naar de westkust, ditmaal via Lewis Pass. Eindbestemming Westport. Onderweg was t nog behoorlijk koud met 8 graden op het display. Aan het strand kon ik weer een beetje opwarmen. Met in 2 dagen 836 km was ik aan het eind van de dag toch wel n beetje moe.
20/3 Vandaag van Westport naar Collingwood in het Abel Tasman National Park. De eerste dag waarop ik echt regen heb gehad. Geheel in de regenkleding gestoken (incl regenhoesjes van mijn mountainbike schoenen, goed idee om die mee te nemen) ben ik de dag begonnen. Tijdens de ochtendpauze nog met 2 motorrijders -van n groep van 4 van het noordereiland - gesproken die ik eerder ook al n paar keer had gezien (en zij mij). Nu even bijgepraat over de ervaringen van routes. Na de middagpauze kon de regenkleding weer uit. Voor Collingwood zit de beklimming en afdaling van Takaka Hull nog in het programma, volgens n site de nr 3 van mooiste wegen in NZ. Morgen n rustdag en dan ga ik naar het noordelijkste puntje van het zuidereiland, Cape Farewell.

  • 20 Maart 2015 - 23:38

    Ireen:

    Cape farewell??? Wel terugkomen hoor Roger!! ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roger

Actief sinds 11 Feb. 2015
Verslag gelezen: 143
Totaal aantal bezoekers 3282

Voorgaande reizen:

15 Februari 2015 - 25 Maart 2015

New-Zealand

Landen bezocht: