Wanaka - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Roger Thijssen - WaarBenJij.nu Wanaka - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Roger Thijssen - WaarBenJij.nu

Wanaka

Door: Roger

Blijf op de hoogte en volg Roger

03 Maart 2015 | Nieuw Zeeland, Wanaka

2/3 van Fox naar Wanaka met een tussenstop bij Monro Beach, waar een pinguïn kolonie zou moeten zitten. Blijkbaar was het geen broedseizoen, want geen 'kip' gezien. De mooie weg over Haast pass leidde langs Lake Wanaka en Lake Hawea, grote meren uit de ijstijd. Aan het eind van de dag nog een klein bultje, Mt Iron, opgelopen met uitzicht over Wanaka.
3/3 Vandaag een dag voor mijzelf. De rest van de groep doet de tocht naar de Rob Roy Glacier (3-4 h vv) over de Rob Roy Valley Track. Il heb gekozen voor de zwaardere Rots Peak Track (6-7 h vv).Het eerste stuk was helemaal in de wolken lopen. Maar eenmaal op de graat was het uitzicht aan de andere zijde helemaal geweldig. Op de top was het helemaal 'top'. Boven de wolken met gaten daarin, zodat je zowel uitzicht had op de bergketens rondom als op het meer beneden. De gelopen tijd was uiteindelijk ook niet slecht: 3 h 55 m vv. Alleen (weer) vergeten foto's te malen met mijn telefoon. Die houden jullie dus nog te goed. Daarvoor een foto van een training van paddo's-boarding. Ook leuk.

Verder voor Maarten: Kaiser FJ

• 03 Maart 2015 - 10:57

Roger:

Je verslag wordt steeds enthousiaster Roger. Nu zie ik tenminste wat voor moois iemand mist als je nooit in nieuw Zeeland bent geweest. De foto's houden we nog tegoed, maar je verslag is al de moeite waard. Ga vooral zo door!!

• 03 Maart 2015 - 10:58

Ben:

Roger sorry, de reactie van 2 minuten geleden was van mij, Ben

• 03 Maart 2015 - 13:05

Fenna:

Paddo's boarding? Zeker een geestverruimende activiteit! Opvallend nieuws uit Veenendaal: we doen mee bij 3FM om het glazen huis hier te krijgen.